Oracle Warehouse Management System (WMS) – System Zarządzania Magazynem Wysokiego Składowania wchodzi w skład szerszego systemu zarządzania łańcuchem dostaw oraz wytwarzania (Supply Chain Management and Manufacturing – SCM).
Obsługuje on takie funkcje, jak zarządzanie zapasami w magazynie, konfiguracja magazynu, analiza wydajności, tworzenie harmonogramów zadań, zaawansowane metody pobrań z magazynu oraz usługi zwiększające wartość produktów.
Oracle WMS optymalizuje procesy związane z obsługą materiałów w hurtowniach, fabrykach i centrach dystrybucji. Ten system sprawdza się zarówno w środowiskach wysoce zautomatyzowanych, wyposażonych w systemy obsługi materiałów i kieszonkowe komputery bezprzewodowe, jak i tam, gdzie przeważają dokumenty drukowane. W celu usprawnienia procesu realizacji zamówień, WMS obsługuje zaawansowane procedury dystrybucyjne, takie jak usługi zwiększające wartość produktu, system bezpośrednich przepływów i montaż na zamówienie, jak również procesy ułatwiające zarządzanie zasobami i zadaniami.
Oracle WMS ma łatwy w obsłudze, zautomatyzowany interfejs dostosowany do kieszonkowych komputerów bezprzewodowych. Dzięki mobilności, automatyzacji procesów i możliwości odczytywania kodów paskowych znacznie wzrasta wydajność procesów gospodarczych związanych z logistyką łańcucha dostaw. Oracle WMS bazuje na standardach technicznych Internetu, bazie danych Oracle, Oracle Real Application Clusters i serwerze Oracle Internet Application Server. Efektem jest skalowalna, niezawodna architektura.
Oracle WMS zapewnia sprawną realizację zadań związanych z łańcuchem dostaw w następujących dziedzinach:
- logistyka przyjęć, wysyłek i zwrotów;
- obsługa wyrobów gotowych, surowców i półproduktów;
- strategie biznesowe produkcji i dystrybucji;
- zaawansowane usługi zwiększające wartość produktu, takie jak montaż na zamówienie, produkcja na zamówienie, tworzenie podzespołów i zestawów oraz rozkładanie zestawów.
Oracle WMS obsługuje następujące procesy gospodarcze:
Logistyka przyjęć
- przyjęcia (z listem przewozowym lub bez),
- kontrola odbioru,
- korekta odbioru,
- kontrola jakości,
- drukowanie kodów paskowych,
- kierowane przekazywanie do magazynu i optymalizacja składowania,
- dostosowawczy system bezpośrednich przepływów.
Logistyka wysyłek
- planowanie podróży i dostaw,
- przydzielanie doku i stanowiska,
- definiowanie tzw. fali pobrań,
- generowanie zadania uruchamiającego proces pobierania i przydzielanie zapasów,
- metody pobierania,
- pobrania kierowane,
- pakowanie w kartony,
- pakowanie,
- drukowanie etykiet zdefiniowanych dla klienta,
- konsolidacja i załadunek wysyłki na platformie załadunkowej,
- weryfikacja i zamknięcie wysyłki,
- śledzenie wysyłki.
Logistyka zwrotów
- przyjmowanie dokumentów zwrotu materiałów,
- zwroty do dostawców,
- odnawianie i utylizacja.
Usługi zwiększające wartość produktów i produkcja
- tworzenie i rozkładanie zestawów oraz lekki montaż,
- mieszane metody produkcji,
- realizacja zadań związanych z produkcją w toku,
- realizacja zadań bez zleceń pracy,
- realizacja zadań w ramach produkcji ciągłej,
- transakcje przesunięć związane z produkcją w toku,
- transakcje materiałowe związane z produkcją w toku,
- transakcje generowania odpadów związane z produkcją w toku,
- transakcje zwrotów związane z produkcją w toku.